Ned med Guds patriarkalske forretningsmodel

Jeanne (d’Arc) er både soldat og universitetsstuderende. Hun er altid iført rustning og kan godt lide at gå i træningscenter. Eva (fra Adam og Eva) går meget op i naturen, og så kan hun godt lide at spille badminton. Jeanne er »mørk og markeret,« hun binder sine bryster ind under rustningen og »tænder ikke på forudsigeligheden i kvinder der underkaster sig, og mænd der dominerer.« Eva vil hellere penetreres af Adams pik end hans fingre, det sidste er ligesom for intimt.
Romanens grundpræmis er enkel; vi følger de to kendte historiske/religiøse figurer, hvis mytologi i udgangspunktet fastholder dem i nogle meget skarptskårne roller. Jeanne skal befri Frankrig fra de engelske tropper, brændes på bålet og senere blive helgenkåret af Paven. Jeanne kan ikke have sex, for så er hun ikke længere ”Jomfruen fra Orléans,” præmissen for hele hendes historiske funktion og senere helgenkåring går simpelthen af fløjten, hvis hun ikke er jomfru.
Eva bliver skabt af Gud, som ovenikøbet skaber hende ud af Adams ribben, og hvorfor? Så Adam ikke skal være alene! Resten af hendes funktion er kort sagt at tage skraldet; hun skal spise fra Kundskabens træ, lokke Adam med i fedtefadet, o