Print artikel

Hvad skal jeg egentlig læse hele sommeren?

Anbefaling
25.06.20
Er du i tvivl om, hvad du skal bruge din ferie på at læse? Her får du ATLAS-redaktionens anbefalinger til de bedste læseoplevelser, du bør unde dig selv i sommervarmen.

Hvad skal man læse, nu temperaturerne er på himmelflugt, og man har friheden til at læse, hvad man vil? Fortvivl ej. På ATLAS-redaktionen har vi samlet en liste af værker man bør unde sig selv.

Ida Holmegaard, Look.

Ida Holmegaard skriver hypersensitivt og hyperintelligent om at se og blive set, om at læse og blive læst. Og om at placere sig i et spinkelt grænseland, hvor sproget endnu ikke rækker.

Theodor W. Adorno, Beethoven – musikkens filosofi

Ludwig van Beethoven er kendt som den første romantiker. Men Beethoven var mere end det. Han indvarslede det 20. århundredes musik, da han selv blot befandt sig et par årtier inde i 1800-tallet.

Preben Major Sørensen, Helvedsgavlen

Preben Major Sørensen har skrevet en urovækkende roman om adel, kunst, drager og en sexrobot ved navn Lotte.

Vil du læse videre?

Få fri adgang til alle vores artikler, og opsig, når det passer dig.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.