Print artikel

Lovestorm til litteraturen

Kommentar
07.06.25
Der udkommer utroligt meget god litteratur lige nu. Lad os beskæftige os lidt med den i stedet for ligegyldige influencerbøger.

Gør dig klar til en vaskeægte lovestorm. Men først, lidt baggrund.

Der er simpelthen noget rivravruskende galt i forholdet mellem mediebranchen og kulturbranchen. Jeg ved det, jeg har fået syn for sagen to gange de seneste uger. Først da jeg deltog i et arrangement om fremtidens kulturformidling (afholdt af fortidens kulturformidlere), dernæst i P1 Debat, hvor jeg, castet som den småsnobbede anmelder, der havde set sig sur på en dårlig bog skrevet af en influencer, skulle diskutere med forlagschef for Gyldendal Skønlitteratur Simon Pasternak og tidligere adm. direktør for Gyldendal Morten Hesseldahl om, hvorvidt vi anmeldere er kræsne likehuntere, eller om det er de danske forlag, der udgiver for mange då

Vil du læse videre?

Få fri adgang til alle vores artikler, og opsig, når det passer dig.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.