Overmennesker og undergængere
Det er ikke nogen let opgave, de to instruktører Johanne Kirstine Fall og Frida Lea Fugl har kastet sig ud i på Aarhus Teater i samarbejde med Den Danske Scenekunstskole og Kunsthøgskolen i Oslo. De er ikke engang færdige med deres uddannelser på DDSKS, og de har sat sig for at dramatisere ikke bare én af de mest gennemtyggede romaner i Skandinavien, men hele to af slagsen i samme opsætning: Knut Hamsuns Pan og Sult, historierne om to antihelte, der begge befinder sig lige ved kanten af den eksistentielle afgrund i henholdsvis Kristiania (nu Oslo) og en skov nær en fiskerby et andet sted i Norge.
Først spiller Pan, der hovedsageligt foregår i skovens natur, hvor eks-løjtnant Thomas Glahn, som bliver spillet af Magnus Hald, bor og jæger tilbagetrukket. Scenen er spartansk møbleret med et hævet bagtæppe i skovmønstre og træer placeret rundt omkring på jorden. Der er ingen forklaring på, hvorfor Glahn har isoleret sig i naturen, og han har ingen baggrund, der har bragt ham hertil. Han er her bare som en del af skoven, nærmest som et dyr. Han får ofte påtalt sit »dyreblik«, hvilket både dækker over hans sammensmeltning med