Print artikel

Det skal du læse i weekenden

Anbefaling
06.11.15

Forleden gik jeg på Strøget. Det er jo i sig selv ikke særligt interessant, men foran to H&M-butikker var der etableret interimistiske flygtningelejre – telte, campingstole og varmegivende tæpper. Her ventede unge mennesker håbefuldt på et bedre liv og en midlertidig opholdstilladelse. Det bedre liv var materialiseret i en kollektion af den franske designer Balmain, og den midlertidige opholdstilladelse var adgang til H&M i femten minutter. Det er hype, og det giver mening.

Fra et multinationalt selskab til et andet. McDonalds har siden 1963 haft en maskot, der hedder Ronald McDonald. Men inden i enhver maskot er et menneske, og igennem historien har kun ni mænd haft jobbet som Ronald. En af dem er John Maggard, der gik på pension i 2007. Men efter 12 år i jobbet ligge man ikke uden videre parykken, de store sko og den skriggule dragt på hylden.

Hvilken opfindelse ville du ligge i graven, hvis du fik muligheden? Bare en enkelt ting. Skulle det være selfie-stangen, cigaretterne eller

Vil du læse videre?

Få fri adgang til alle vores artikler, og opsig, når det passer dig.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.