Print artikel

Det skal du læse i weekenden

Mens førende økonomer forsøger at råde grækerne, mener Bendt Bendtsen, at de kan sejle deres egen sø.
Anbefaling
03.07.15
Internettet er en guldgrube af velskrevet indhold. Den gode weekendlæsning er kun et par klik væk. Hver fredag anbefaler ATLAS en håndfuld gode artikler.

Alle mediers øjne er på Grækenland. Bliver det ja eller nej til spare- og reformkravene fra Trojka på søndag? Nobelprisvinderen i økonomi, Joseph Stiglitz, ved godt, hvad han ville stemme. Det skriver han om i The Guardian artiklen: How I would vote in the Greek referendum, hvor han hælder til et nej, ligesom en anden nobelprisvinder i økonomi, Paul Krugman, skriver i New York Times indlægget: Greece over the Brink.

Senest har Yanis Varoufakis udtalt, at han går af som finansminister, hvis søndagens folkeafstemning ender med et ja.

»I prefer to cut my arm off rather than sign an agreement without dept restructuring,« siger han i et interview til Bloomberg Business

>Defiant Varoufakis Says He’ll Quit If Greeks End

Vil du læse videre?

Få fri adgang til alle vores artikler, og opsig, når det passer dig.

Vi bruger cookies

Vi bruger cookies til at integrere med vores videoudbyder og til at lave anonymiseret statistik over trafikken på vores hjemmeside.
Cookies er små tekstfiler, som kan bruges af websteder til at gøre en brugers oplevelse mere effektiv. Loven fastslår, at vi kan gemme cookies på din enhed, hvis de er strengt nødvendige for at sikre leveringen af den tjeneste, du udtrykkeligt har anmodet om at bruge. For alle andre typer cookies skal vi indhente dit samtykke.

Dette websted bruger forskellige typer af cookies. Nogle cookies sættes af tredjeparts tjenester, der vises på vores sider. Du kan til enhver tid ændre eller tilbagetrække dit samtykke fra Cookiedeklarationen.

Læs mereLuk

Statistik cookies hjælper webstedsejere med at forstå, hvordan de besøgende interagerer med hjemmesider ved at indsamle og rapportere oplysninger anonymt.
Sociale medier cookies tillader os at integrere med velkendte sociale mediers platforme. Formålet er en mikstur af marketing, statistik og interaktioner med 3. parts platformen.