»Når vi tager folks tid i halvanden time, har vi også et ansvar for at fortælle dem noget«
Sammenlignet med naboer som Tyskland og Storbritannien er den danske teaterverden en lillebitte landsby, ligesom den danske litteratur- eller kunstscene er det. Men det udelukker heldigvis ikke, at der nogle gange er plads til eksplosive udviklinger, radikale modsætninger, eller at der pludselig er nogen, der vælter hele lortet. Det betyder bare, at det hviler på et meget lille antal mennesker at få de store ting til at opstå. Og at de valg, der træffes bag kulisserne, om hvem teatrene satser på, og hvad de fremdyrker, får stor betydning: Det bliver hende derovre og ikke ham. Eller det bliver her og ikke dér, pengene flyder hen. Og dermed kan (og bør?) der måske opstå en lidt diffus og ængstelig fornemmelse af ansvar blandt de kunstnere, der får en stor bid af kagen.
Instruktør Sargun Oshana og scenograf David Gehrt er på baggrund af deres eksamensprojekt fra Den Danske Scenekunstskole, Big White Shark, (som de lavede sammen med scenograf Ida Grarup), blevet bedt om med stort set frie rammer at udvikle et koncept på Aarhus Teaters Studioscene i denne sæson. Den første forestilling, de har sat op, og som spiller indtil d. 30. September, er #AMLET: Et spin-